Джордж Кейбълс – пиано
Майстор на вплитането на града и неговите ухания и звуци в джаза, Джордж Кейбълс е пианист от най-висока класа.
Роден е в Ню Йорк на 14 ноември 1944. Има основата на класически пианист и когато го приемат в прочутото училище по изкуствата (High School of Performing Arts). По собствените му думи, не знае нищо за джаза. Но съвсем скоро заложената в този стил свобода на изразяване го завладява и определя бъдещото му творческо развитие. Започва да „потъва“ в музиката на Хърби Хенкок и Чик Къриа, но най-силно е повлиян от Майлс Дейвис и Джон Колтрейн и това, което правят те със своите състави.
„Възприемам музиката в нейната цялост, търся концепцията, а не техническите умения – те са само средствата, за да я постигнеш“ – казва Джордж Кейбълс, който след гимназията отива да учи в прочутия Mannes College в Ню Йорк. Там е първият бенд, в който свири (Jazz Samarians) заедно с изгряващите тогава звезди като Били Кобъм, Лени Уайт и Клинт Хюстън.
Младите джазмени имат ангажименти из цял Ню Йорк и Джордж Кейбъл постепенно привлича вниманието с многостранните си умения на пианото. Така скоро е поканен да записва Пол Джефри и Мак Роуч и за известно време е пианистът на Арт Блейки и неговите Jazz Messengers, докато едно турне с големия Сони Роулинс не го отвежда на Западния бряг. Там музикалния живот толкова му харесва, че Джордж Кейбълс решава да поостане и се превръща в една от ярките фигури в джазовия пейзаж на Лос Анжелис и Сан Франсиско. Свири и записва с Джо Хендерсън (Next Album), с Фред Хъбърд и Уди Шоу ( Blackstone Legacy), Боби Хътчърсън.
Става все по-добър и все по-добър и се превръща на най-търсеният на Западното крайбрежие пианист за различни проекти. Следват няколко години квартета на легендарния Декстър Гордън и повратната за кариерата му среща със саксофониста Арт Пепър, с чийто квартет имат многобройни записи и концерти, както и знаменитият албум на двамата наречен Goin’ Home. Именно Арт Пепър дава на Джордж Кейбълс прозвището “Mr. Beautiful”. През 90-те Джордж Кейбъл записва два албума с Фреди Хъбърд, а след това се присъединява към проекта Bebop&Beyond.
Спокойно можем да кажем, че e работил с някои от най-великите в джаза, добавяйки имената на Джо Хендерсън, Сара Вон и Дизи Гилеспи. Джордж Кейбълс продължава да свири по фестивални и клубни сцени – и сам, и с различни формации (от трио до биг бенд) и продължава да изумява със свежия си поглед към класиката и с иновативния си стил при създаване на собствени композиции. Продължава да вплита в тях срещите си с различни хора и влияния, както и улиците на Ню Йорк.